۱۳۸۷ دی ۲۸, شنبه


بخش دوم
(برادران و خواهران زیر آب زن توجه کنند که این بحث اصلا و ابدا سیاسی نیست و هیچ ربطی به سیاست ندارد و لذا استفاده ی ابزاری از این مجموعه درس ها در سیاست در روسیه و کشور های مشترک المنافع ممنوع می باشد . تاکید دوباره این مطالب سیاسی نیست و ربطی به سیاست ندارد . نویسنده ج.بی.ر)

جرفانتیک بلوسماراور : درس های موفقیت رام کردن دیگران

بخش دوم - هرگز نترسید برای رام کردن دیگران و اقتدار خود و استیلا بر دیگران هرگز نترسید .

ترجمه و اقتباس : پرفسور بنیامین سالار فرد اصل

(بسیار مایل بودم شعر دکتر جرفانتیتک را به فارسی برگردان کنم اما نتوانستم . شعری در مایه های شعری فارسی با این مضمون : انکس که نداند که نداند نداند که نداند تا عمر دارد در دستشویی بماند و... مترجم)

برای درک بهتر این مبحث لطفا این حکایت را از پرفسور عزیز افضلوف مرور کنید . پرفسور در این حکایت نقل می کند که چگونه باید در مواقع اضطراری از امکانات محدود و سر راه بهره گرفت . ایا باید همیشه از سخت ترین راه به هدف رسید . این مساله ایست که قرن هاست که ریاضی دانا ن ان را به اثبات رسانده اند که کوتاه ترین فاصله ی دو نقطه فقط خط راستی است که باید ترسیم شود .


( این حکایت را به سبب مطالب غیر اخلاقی حذف کردم . مدیر وبلاگ)

در این حکایت شما می اموزید که چگونه و چه هنگام و برای چی باید از راه های میان بر استفاده کنید . راه میان بر چیست ؟
راه میان بر همان است که گاهی شما را از راه راست منحرف می کند و گاهی در رسیدن به هدف شما را سریع تر به مقصد می رساند .
نمی خواهم پارادکس و تناقض مطلب فوق را تبین نمایم .
به این همه می دانم که اینک در عصر انقلاب اطلاع رسانی و جهش های بسیار علمی وبروز گستره های فرازمند دانایی و کوشش جمعی برای حل معضلات عمومی گاه مجبور به استفاده از تئوری و استراتژی نابجایی هستیم . تئوریی ای که به ما می اوزد برای درک بهتر یک مساله باید نقیضین و یا مخالف های را نشان داد . هیچ خردمندی نمی تواند به کودکی دو
ساله فرمول نسبیت اینشتین را بیاموزد . اما من ( نگارنده ی این وب چنین ادعایی ندارد . جرفانتیتک بلوسماراور چنین می گوید ) می توانم به گربه هم رقص باله بیاموزم و به کودکی که هنوز متولد نشده فیزیک کوانتوم یاد دهم . روش چنین یادگیری و اموزشی را در بحث بعدی باز خواهم گفت .
به هر روی می دانم که اینک شرایط دشواری فراروی همه در جهان است . بحران اقتصاد جهانی منجر به بحران حقوقیو مدنی و سپس بحران انسانی و روابط زناشویی و خانوداگی خواهد گردید . من اینک می بینم هنگامی را که در کشور های فقیر و جهان سومی جمعیت عظیمی از مردمان ان کشور ها در گرداب روابط زناشویی. خانوادگی غرق شده و با نفرین منابع در کوره های خود اشتعالی نفرت در حالی که نان شب ندارند برای تهیه ی سلاح و جنگ افزار به تن فروشی بپردازند .
مشکلات هم اکنون در جهان پیچیده شده است و نبرد های تروریستی با دولت ها دمکراتیک در حال گسترش است . نمونه ی زیادی از ان را می توان در خاورمیانه مشاهده کرد . جایی که اکثر مردم ان در خفت و خواری و فقرو بیکاری گرفتارند . جایی که تن فروشی و مزدوری نوعی عبادت ( وفاداری ) فرقه ایی تلقی شده و وجدان بشریت را حریحه دار ساخته است . اینک خاورمیانه راهی برای نابودی برگزیده است .
هنگامی که در نبرد های کنونی اسرائیل جنگ را ببازد فلسطینی ها برای برتری در رقابت با یکدیگر و سپس به خاطر اختلافات مرزی از اردن تا سوریه و لبنان را اماج حمله قرار خواهد داد . و اگر اسرائیل این جنگ را ببرد باز اغازی برای شروعی دوباره در نفرت و انتقال ثروت اعراب برای تداوم نبرد در فلسطین جریان خواهد یافت . به تعبیر دیگر در این جنگ برنده بازنده ی اینده است و بازنده ی کنونی مردار بعدی که لگد مال خواهد شد در نبرد برای باخت .
به دیگر سخن نبرد کنونی مثل کشتن یک دشمن قدیمی در خصومتی شخصی است . که وقتی که دشمن شخصیت را کشتی مقدمه ی اعدام خودت را فراهم ساخته ایی و اگر کشته شوی راه مرگ دشمن شخصیت را باز کرده ایی . به این پیروزی برد برای باخت می گویند . در هر دو حالت کشتن دشمن شخصی و یا مردن به دست وی هر دو طرف بازنده اند .
همین استدلال است که بسیاری در تلاش می باشند که هرگز وارد معرکه ایی نشوند که برد ان باخت است و باخت ان نابودی ابدی .
درسی مهم که در نوبت بعدی به ان خواهیم پرداخت . با این حال مایلم از استراتژی نابجایی تعریفی اندک داشته باشم . شما نمی توانید بر روی یک تابلوی سفید خرس سفید قطبی را ترسیم کنید مگر انکه جایی از ان را سیاه و یا رنگی نمائید . تعارض رنگها موقعیت ها را نشان می دهد . در سیاست و پیروزی بر رقیب به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری این اصل را هرگز فراموش نکنید .
گمانم بر ان است که اندکی از درس امروز دور شدیم . درس امروز پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی در هر محلی که وست دارید با استفاده از ابزار رام سازی ( بخوانید خر کردن مردم – باید ببخشید مترجم به سبب پایبندی به اصول امانت داری در ترجمه عین عبارت را بیان می دارد . اما ما نمی توانیم از این تعابیر زشت و مستهجن استفاده کنیم . لذا ان را تا حد امکان تحریف و تغییر می دهیم .)
مشکلات اینک بسیار زیاد است و زندگی اجتماعی و اقتصادی در مردابی متعن فرو رفته است . عواطف در حال مرگ است و وجدان انسانی در حال گریز از صحنه ی زندگی .زندگی مقوله ایی دردناک شده است و باید در مورد ان دوباره تعریفی اثرگذار را باز افرینی کرد .

من شما را درک می کنم و مشکلات برامده از چنان شرایطی را . اما مایلم در این جا داستانی عامیانه ( حکایت مهم ) را برایتان نقل کنم :
می گویند رمالی با تعدادی از دوستانش در زمستانی سرد وارد روستایی شد که کدخدایی بسیار مقتدر داشت و از قضا کدخدا مردی میهمان نواز و بشدت در این عرصه متعصب بود . اما فقط یک نقطه ضعف داشت و ان این که اگر کسی او را از خواب بیدار می کرد خونش به گردن خودش بود . بناچار رمال و دوستانش وارد خانه ی کدخدا شدند . کدخدا به عادت میهمان نوازی شباهنگام شلغمی بسیار به خورد انها داد و متعاقب ان دیگی از قرمه ( استرتانف – همان گوشت سرخ شده ی ایرانی است که در داخل معده ی گوسفند در قدیم نگهداری می شد و به ان شکمبه ی قرمه می گفتند ) برایشان اورد . رمال که مردی با بصیرت بود اندکی از قرمه ها را برای فردا در استین پنهان کرد .رمال و دوستانش را نیمه های شب دل پیچه ایی وحشتناک به سراغ امد .رمال زودتر از بقیه به سوی دستشویی دوید . بی ان که بداند کدخدا سگی درنده را در حیاط خانه ازاد کرده تا از حمله ی گرگ ها و شغال ها در امان باشد . رمال تا پای در حیاط خانه گذاشت . سگ بسویش حمله ور شد . رمال به سرعت قرمه های آستینش را بسوی سگ پرتاب کرد . سگ تا به خوردن مشغول شد . رمال رفت و آسوده ... بازگشت . اما هنگامی که نوبت دوستانش شد . سگ لحظه ایی به انها امان نداد . ترس از سگ از سویی.و ترس از بیدار کردن کدخدا از سوی دیگر موجب شد فضای رعب و وحشت و درد همه را فرا بگیرد .گفتند چه بکنیم ؟
ناگاه چشم رمال به کودک قنداقی کدخدا افتاد که در گوشه ای از راهرو خوابیده بود . به کودک اشاره کرد . کودک را با قنداق اوردند . گفت همین بهترین جا است .. شروع کنید ....همگی در قنداق کودک خود را راحت کردند . مدتی رمال و دوستانش بخاطر اصرار کدخدا ناچار در آن روستاماندند.وضع بر همان منوال بود .
روزی زن کدخدا گفت :
ای مرد . به حرمت نان و نمکی که خورده اید یک دعایی برای این طفل خردسال من بنویس ... آخر چند شب است که چند برابر جثه و وزون خود خراب کاری می کند . دعایی بنویس تا این مشکل حل شود
رمال گفت : ای خواهر تا ان سگ در این خانه است نمی توان کاری کرد .
سگ هرگز اجازه نخواهد داد که فرایند دفع زباله ی انسانی روندی طبیعی بیابد . نخست باید برای دفع سگ چاره ایی اندیشید .
زن گفت : جان کدخدا به جان سگش پیوسته و اگر سگ کدخدا نباشد که دیگر کدخدا را هیچکس به کدخدایی قبول نمی کند . نمی توانیم از سگ بگذریم .
رمال جواب داد : پس اجازه ی رفتن مارا از کدخدا بگیر ؟
زن گفت : اگر شما بروید و در منزل دیگری در این روستا اقامت کنید . ان وقت برای ابروی کدخدا خیلی بد می شود . کدخدا تمام تلاشش بر ان است که نشان دهد که میهمان نواز و ...است .
رمال گفت : پس قنداق بچه را چند لایه بساز و بخشی از ان را جدا کن .
زن گفت : نمی توانم . هر شب کدخدا به دقت به قنداق بچه نگاه می کند . همین طوری هم . همیشه از من برای خوب نبستن قنداق ایراد می گیرد .نمی توانم .
رمال پرسید : کدخدا این ماجرای خراب کاری بچه را با این حجم و وسعت می داند ؟
زن جواب داد : بله و خیلی هم خوشحال است و به هر کس که می رسد این مساله را تعریف می کندو می گوید من ان قدر به بچه ی قنداقی ام رسیدگی می کنم که هر شب به اندازه ی 6- 7 مرد بزرگ خراب کاری می کند .او از این بابت خوشحال است که این بچه معده ایی و روده ایی به این اندازه و این عظمت دارد . کدخدا دیروز به کدخدای روستای مجاور می گفت :
این بچه با این همه توانایی در خراب کاری قنداقش و با این حجم و اندازه ایی که مدفوع دارد بی گمان روزی از بزرگان خواهد شد من شنیده ام که هر کس بیسشتر بتواند خرابکاری ( مدفوع ) کند به شرطی که این روند تا بعد ها و بزرگ سالی اش ادامه یابد حتما یک رئیس حزب و یا رئس جمهور می شود . ما اینک به یک رئیس از ایالات خودمان از چمنستان ویروفستان احتیاج داریم.
کدخدای روستای همسایه هم با تائید سخنان او می گفت من هم این را شنیده ام . حتی شنیده ام که برای رهبری حزب هم باید توانایی انجام خروج بی اندازه ی مد..ع را داشته باشی ... هر کس که بتواند بیشتر بر...د . او حتما رئیس خواهد شد . حالا کدخدا تمام کوشش بر ان است که حجم و اندازه ی خراب کاری ( مدفوع ) بچه بیشتر شود و می گوید نمی خواهم بچه ام در اینده با کمک کاری روده ی بزرگش امیر و وزیر و ... شود فقط باید رئیس جمهور و یا رهبر حزب ... شود.
رمال با شنیدن این حرف ها از ترس غش کرد وبعد از ان که کمی حالش بهتر شد در همان حال عقبکی به پشت سرش نگاه کرد و با یاد اوری ان که او نتوانسته در این مدت کاری انجام دهد . به سرعت به طرف دوستانش دوید و با دقت در حالی که پشت ( باسن – مترجم بی حیایی کرده بود . من ان را تغییر دادم ) انها نگاه می کرد زیر لب نجوا می کرد : این همه وزیرو وکیل و بزرگ در این جا هست و من قافل از انها شده ام از امشب من هم باید کار انها را انجام دهم شاید من هم بعد پست ومنصبی بگیرم ....

نتیجه ی حکایت :
1- هرگز از انجام کاری که زشت می دانید نترسید شاید همان منجر به رشد و شکوفایی شما شود .

2- برای ریاست بر حزب و یا رئیس جمهور شدن در ایالت چمنستان ویفروستان باید توانایی خراب کاری بزرگی و پر حجم و اندازه ایی داشته باشید .

3- همه ی کدخدا ها انسان های شریف و بزرگواری هستند که نصایح و آموزش های مناسبی را بی دریغ در اختیار آشپزخانه ( عیال پاشکسته – منزل – ننه ی اقا ملنگ – دختر کلب سالار – او - ... ) همه القاب مرتبط با همسر و زن هستند که در ایالت چمنستان ویفروستان بکار می روند به ویژه در میان کدخدایان این خیلی مصطلح است . اگر می خواهید کدخدا شوید باید دروه ی باز اموزی زبان و ادبیات کدخدایی را بیاموزید . ادبیات و آموزش زبان کدخدایی در همین کتاب شرح شده است .


4- هر گز از انچه نمی دانید نگران نباشید ندانستن خدمتی به بشریت و انسانهای کدخدا می باشد ..

5- اگر قصد ریاست بر حزب و یا رئیس جمهور شدن در ایالت چمنستان ویفروستان داشتید مواد زیر لازم است :

· - یک عدد سگ درنده
·
· - یک عدد کدخدای مهربان و مهمان نواز
·
· - یک عدد رمال با دوستانش
·
· - یک عدد اشپزخانه ی پدری ( منظور همسر پدر می باشد . چون می خواهم کدخدا شوم ادبیات ان را دارم می اموزم )
·
· - شما لازم نیست از زمان کودکی و در قنداق خراب کاری ( مدفوع ) پر حجم داشته باشید . می توانید از راه های میان بر و استراتژی نابجایی استفاده کرده و خود را بجای یک کودک جا زده قنداق شده و به مرد های محترم بفرمائید که در طی این روند به شما کمک کنند .
·
· گوشت و غذای بسیار برای آن مردان محترمی که بجای شما در حال تلاش و کوشش هستند . بهتر است همه ی ان مردان محترم میهمان باشند و از ولایات دیگر بوده تا کار شما امن تر شود و خطر درز و نشت اطلاعات وجود نداشته باشد .
·
· - شما ادم موفقی خواهید بود اگر این دستور العمل را بکار گیرید .

اما مساله ی مهم ان است که پس از انتخاب و یا پیروزی چه باید بکنید که حرمت و اقتدار شما همیشه محفوظ و مصون از بلایا باشد :

1- در همه ی دنیا کشور هایی به موفقیت عظیم رسیده اند که با چراغ خاموش و در استتار مطلق فقط برای اقتصاد ملی کوشیده اند و رفاه جمعی را پدید اورده و و هنگامی که ظرفیت و توان داخلی به حد کفایت رسید در راه توسعه ی ملی قدم برداشته و از منافع ملی و ابدی کشورشان حمایت کرده اند .اما شما لازم نیست این همه تلاش کنید تا اخرش بتوانید منافع ملی را تعریف کنید و با قدرت در راه تحقق ان قدم بردارید . شما می توانید از همان لحظه ی ریاست به دیگران گیر بدهید . از کمک مردان همراهتان استفاده کنید
( همان مردان که در قنداق خراب کاری می کنند ) .در هر کجا که زد و خورد و دعوایی هست بی تعلل وارد شوید این به شما کمک می کند که بتوانید قدرت خود را نشان دهید و به هدف بزرگتان در ایجاد گه گیجه ی جهانی جامه ی عمل بپوشید . زندگی شما در گرو ورود به همه ی دعواو مخاصمه ها است .

2- به نصیحت های کارشناسی توجه نکنید . هیچ کارشناسی بیشتر از شما چیزی نمی داندو فقط کلاس می گذارند که چیزی بلد هستند . انها هیچ وقت و در هیچ مقطعی کار درستی را نتوانسته اند انجام دهند .به هیچکس اعتماد نکنید مگر ان که شرافت خود را در خراب کاری و گذاشتن تپه های پر حجم و اندازه ی زباله های انسانی ( مدفوع – این نویسنده خیلی بی تربیت و بی ادب است ببخشید ) بله اثبات رسانده باشد .دهان هر یاوه گوییی را که نمی تواند زبانش را نگهدارد با تپاله ی انسانی و در صورت نبود با تپاله ی حیوانی مسدود کنید .

3- هرگز نترسید .بخصوص از ان که در خواب معده ی شما بکار افتد و خواب های پریشان ببینید . خواب دیدن با شکم پر برای طراحی و تدبیر در فردای ان روز بسیار اثر گذار و نافذ است . خوردن تخم مرغ اب پز با شلغم و قیصی و کله پاچه و دراز کشیدن توی افتاب و یا زیر کرسی را برای تدبیر های استراتژیک فراموش نکنید . خوردن اقلام اعلام شده و فکر کردن در سرویس بهداشتی سبب می شود شما متفکر تر به نظر برسید و موجب اصلاح بسیاری از ظرفیت های فکری و پیشگیری از هجوم اندیشه های دشمنان به مغزتان می شود .


4- اشپزخانه ( همسرتان ) را زود طلاق بدهید و یا بکشید تا اطلاعات شما را در نحوه ی پیروزیتان به کسی چیزی نگوید . باور نکنید که با ماهواره و سایر تجهیزات فنی می توان محل پادگان نظامی و رد و محل حضور شما را بی معطلی پیدا کرد . این ها همه اش توطئه است . می خواهند شما را منحرف کرده و دستشویی های عمومی را ببندند و...شما را با معده و مثانه ی پر بیچاره کنند ....

5- برای گرسنه ها ورزشگاه بسازید تا غذایی را که بعد خواهند خورد همین الان هضم گردد . بیمارستان در صحرای گبی و قلب جنگل های سیبری که خالی از سکنه است بسازید تا در قرن اینده اگر ادم ها زیاد شدند به انجا بروندو از ان استفاده کنند. کارخانه نسازید و به هیچ کس هم اجازه ندهید کارخانه ایی احداث کند . احداث کارخانه سبب می شود لایه ی اوزون پاره شده و نیاز به اسفالت پیدا کند . چرا عاقل کند کاری که باز ارد پشیمانی ؟
آب را در فصل کشت و زرع قطع کنید تا در زمستان که آب مورد نیاز کشاورزی نیست آب کافی وجود داشته باشد .تا می توانید کارگاه بزنید . گارگاه خوب است و موجب می شود تعداد زیادی ثروتمند بیکارو ورشکسته شوند و البته اگر صاحب کمالات بوده و سرمایه ی اخذ شده برای کارگاه را وارد بخش دلالی کردند از آنها هرگز مالیات نگیرد .
مالیات کچلی می آورد و کشور را ناچار به خروج ارز برای واردات موی مصنوعی دختران بازیگوش می کند .
شهر های بزرگ را فراموش کنید و به انها هیچی ندهید نه بیمارستان و نه کارو نه امکانات . تا همگی از شهر های بزرگ فرار کنند و به صحرا بروندو بیمارستان و .. جاده های کویری و باتلاقی را پر از جمعیت نمایند .
هرگز به هیچ مهندسی اعتماد نکنید ادم های بی سواد بهتر کار می کنندو صنعتی تر هستند . دانشگاه ها را از جامعه جدا کنید . در دانشگاه ها چیز هایی یاد بدهید که هرگز نتوانند در جامعه به کار ببرند .
اگر علم دانشگاه ها کارافرین شود شما بواسیرهمراه با باد فتق مسری گرفته و جامعه بیمار می شود .
6- گاهی ( تاکید فقط گاهی . چون اگر خیلی به این حرف ها توجه کنید وابستگی و اعتیاد به همراه خواهد داشت . معتاد این حرف و رهنمود ها نشوید . اعتیاد به این حرف ها از اعتیاد به انگشت توی دماغ کردن در دستشویی بدتر است یادتان نرود ) به نصیحت ها و رهنمود ها ی عالی مدیران کشور ها و ایالت های دور توجه کنید . اغلب این رهنمود ها بسیار عالی است . بعنوان مثال یک نمونه از نصیحت های اثر گذار که متاسفانه هیچ کس قدر آن را ندانست برایتان نقل می کنم تا عبرت بگیرید . (عبرتا)

می دانید چرا اقای پوتین نتوانست قدرت را در کرملین برای خودش ابدی نماید ؟

حتما نمی دانید . چون به این مطلب توجه نکرد . عین خبر را از رسانه های بین المللی برایتان نقل می کنم . لطفا توجه کنید :




. كدخبر: ۳۶۱۰۰
تاريخ: ۱۹ مهر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰ نیوز فردا – فردا نیوز

پیشنهاد سفرهای استانی احمدی نژاد به پوتین
با شناختي كه از روحيه آقاي پوتين سراغ دارم، تصورم اين است كه وي هم سفر به استانهای مختلف روسيه را در دستور كارهايشان قرار بدهند ؛ چرا كه چنين سفرهايي اتحاد ملي و همبستگي در داخل كشور را تقويت می کند .


پس از این پیشنهاد عالی و بسیار کارگشا ابتدا اقای پوتین که اتفاقا همان روز از اجلاس گروه کشور های صنعتی (جی 8) بر گشته بود و هنوز تمام کارشناسان فنی و سیاسیش حضور داشتند در حالی که با کارنی بازی می کرد و این پیام را می خواند پرسید :
· - استان چیه ؟ بدبخت نتوانست معنای استان را بفهمد .
( تاکید بدبخت فلک زده از مترجم است )

· - در استان چکار باید کرد ؟( زحمت یاد گیری را به خود نداد )

· - در سیبری به این بزرگی استان از کجا پیدا کنم ؟


· - مردی در روسیه نمی بینم که جرات رفتن به استان داشته باشد.

· - چرا کا . گ . ب. تاکنون چنین مساله ی مهمی را به من نگفته بود ؟


· - چرا دانشمندان روسیه نتوانستند چنین کشفی را به من اطلاع دهند ؟

· - حالا که نمی توانیم استان را پیدا کنیم . ولش کن . من می روم بخوابم .و گفت : کارنی هی کارنی پدر سوخته کجایی داری عو عو می کنی . خاک توسرت زود بیا جیش بوس لا لا زود باش ...بی ان که زحمت بکشد و فکر کند ( حقش بود که از کرملین بیرونش کردند - تاکید از مترجم -.)

بله درست همین جا بود که اقای پوتین برای همیشه از اریکه ی قدرت در کرملین فرو افتاد . من یقین داشتم اگر اقای پوتین به رهنمود های ارائه شده توجه می کرد و برای ان ارزش قائل می شد هرگز قدرت را از دست نمی داد .

نتیجه ی مهم :
هر پیروزی نتیجه ی مشخص یک زحمتی خاص است . برای موفقیت در هر منطقه ایی از کره ی زمین باید راه مناسب و بومی ان را انتخاب کرد .

برای موفقیت در انتخابات و حتی زندگی روزمره باید توجه داشت که رهنمود ها خیلی اثر گذار و مهم می باشند .

باید بکوشید به هر طریقی موفق باشید .

برای توفیق بیشتر باید یاد بگیرید که همیشه قنداق پیچی شده باشید و یاد بگیرید که چگونه در قنداق زندگی کنید . ان هم در کنار مردان محترمی که برای پیروزی شما زحمت بسیار
می کشند . مردان محترم را همیشه احترام بگذارید و برای انها غذاهای ویژه سفارش دهید تا وظیفه ی خود را به نحو عالی انجام دهند .


بخش سوم در امتداد موفقیت :
درس بعدی برد برای باختن
چگونه می توان هنگامی که پیروز هستید ببازید . هنر بزرگ بعضی از انسانها برد برای باخت است . حتما به این درس توجه فرمائید .

(توجه این توصیه از نویسنده ی این وبلاگ است :
این سلسله از درس ها به هیچ وجه سیاسی نبوده و هیچ ارتباطی با مقوله ی نفرین شده ی سیاست ندارد ( خداوند منان را سپاس گذاریم که میان ما و سیاست جدایی انداخت . الهی کمر سیاست بشکند و جز جگر این ملعون بگیرد که همه را بدبخت کرده و سبب بواسیر عده ی زیادی از ادم ها شده ) . نویسنده ی این وبلاگ فقط با اوردن این مطالب از روی کتاب موفقیت نوشته ی جرفانتیتک بلوسماراور- ترجمه ی اقای دکتر سالار فرد اصل در تلاش است راه های پیروزی را در هر مساله ایی تبین نماید . پرواضح است که دوستان حق ندارند از این درس ها برای سیاست ورزی و برنامه ریزی استفاده کنند . نویسنده ی این وبلاگ این کتاب را به 500 یورو خریداری کرده و بخش هایی از ان را در وب استفاده می کند . اما اوردن این مطالب هیچ ارتباطی با اعتقاد و تفکر مالک وب - این جانب - نداشته و در حقیقت این جانب می کوشم نشان دهم که چگونه عده ایی با استفاده از علم مدیریت در حال ضربه زدن به مبانی فکری و ارزش های کشور های جهان سوم می باشند (ایجاد هوشیاری و افشای توطئه وظیفه ی هر انسان غیور و متفکر است ) . بی گمان پشت این کتاب و نویسنده ی ان باید رد و نشانه ی دست های کثیف و آلوده ایی را مشاهده کرد که درصدد چالش افرینی در فضای بین الملل و تحقیر ملت ها و متفکران آن جوامع هستند . با این حال از این که گاهی ممکن است در این نوشتار کپی شده اصطلاحات و جملات رکیک و نامناسبی از دید ویرایش وب بگریزد پوزش می طلبم و امید بسیار دارم که یک روز یک ایرانی و یک مسلمان با تالیف کتاب و مقاله ایی عالمانه به این گونه از داستان سرایان و .. که به نام علم و دانش هنجار های انسانی را فرو می ریزند . پاسخی شایسته بدهد . گمان نکنید انتونی رابینز نیز از این حوزه مبرا است . باور کنید که مترجمان کتاب های نامبرده زحمت بسیاری می کشند که بخش هایی از ان را با محیط ایران اسلامی منطبق سازند .
باز هم تاکید می نمایم استفاده ی ابزاری و سیاسی و تفسیر سیاسی از این مطالب اکیدا ممنوع می باشد و هیچ کس حق ندارد از مطالب این وب بهره برداری سیاسی کند . بهره برداری سیاسی متضمن پیگرد قانونی بوده و خیانت در امانت و تدلیس تلقی می گردد.
در صورت تمایل به استفاده ازپاره ایی از مطالب ( بخشی از ان) باید 10 یورو برای هر بخش و برای استفده از کل کتاب500 یورو بپردازید . با تشکر مدیر وبلاگ )

پایان بخش دوم

۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه


پوتین قهرمان جودو- قهرمان بکس - قهرمان کشتی - قهرمان تیراندازی - و..
پوتین مرد اسطوره ایی
مردی که از روسیه یک کشور قابل احترام و یک ابر قدرت ساخت


چکیده : هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در اوائل دهه ی 90 میلادی فروریخت همراه با خود تعدادی از کشور های مستقل از هم گسیخته و جامعه ایی فروپاشیده به همراه اورد . هدایایی نامتعارف که جهان را در بهت و حیرت فرو برد .
همزمانی این تحولات با ایجاد نگرش ضد روسی توسط کشورهایی که در سابق عضویی از جامعه ی شوروی با تفکر سوسیالیستی بودند و ارثیه ی بدهی بین المللی و هجوم ناتو و لیبرالیسم نا اشنا به محیط استراتژیک شوروی سابق جنجال بزرگ و کشنده ایی را به لحاظ اقتصادی و اجتماعی در میان گروه هایی از مردمانی ایجاد کرد که عمری را اگر چه در کم داشتن اما در رفاهی برابر گذرانده بودندو مناسبات حاکم بر اقتصاد ازاد و دمکراسی را نمی شناختند و...
از دیگر نگاه : خلا قدرت مرکزی از سویی و تحولات فکری از سوی دیگر بر هر ج و مرج این بخش از جهان سایه افکند . وجود اقلیت های روس تباردر جمهوری های تازه تاسیس و اختلاط قومی و فکری در زیر مجموعه های سابق شوروی و فشار های ناسیونالیستی بر ابعاد بحران هر لحظه می افزود .در این میان وجود بوریس یلسین بی مبالات و تنش های برامد ه از قدرت مرکزی انچنان اشفتگی و بی نظمی مهیبی را پدید اورد که تا ان زمان در هیچ کجای جهان نمونه نداشت .
در میا ن این هرج و مرج مدیریت اجتماعی و فکری و ناتوانی دولت روسیه در تدبیرو تنظیم اقتصادی منجر به ایجاد روسیه ایی فقیرو ورشکسته گردید . روسیه ایی که قادر نبود حقوق و دستمزد کارمندانش را بپردازد چه رسد به تامین رفاه عمومی و بهداشت و...
با این همه غرب مضطرب و پریشان در حالی که جشن پیروزی لیبرالیسم و پایان تاریخ تصویر شده ی فوکویاما را تجربه می کرد . به واقع نمی دانست در برابر این هرج و مرج تسری یابنده به دنیا عکس العمل مناسبی نشان دهد . انچه بر این وحشت می افزود فقدان توانایی مدیریت جدید روسیه در کنترل بزرگترین زرادخانه ی اتمی و هسته ایی بود چالشی که بعد ها نمود و نماد عینی تر و مهیب تری یافت .
از سوی دیگر همزمان با فروپاشی شوروی و پایان سوسیالیسم دولتی و انهدام تمرکز گرایی توتالیتری به ناگاه موج جدیدی از بحران در انتقال و ترانزیت مواد مخدر در گذرگاهی جریان یافت که صدها سال پرنده ایی قادر به عبور از ان نبود .
در این هنگام بروز دین گرایی برامده از مداخله ی کشور های اسلامی که ذوق زده در صدد ایجاد پایگاه های فکری و توسعه ی بستر حیاتی بودند خیزشی نوینی در مجموعه کشور های اسلامی از تاجیکستان تا ازبکستان شکل داد . جنبشی که به ناگاه عزم ان نمود که الگوی اسلام را پس از یک قرن در میان مردمی که هیجان زده شده بودند بسط و توسعه دهد .

در این میان دو مساله ی بسیار مهم نیز بر تعداد بازیگران صحنه ی سیاسی و فکری منطقه ایی و بین المللی افزود :

1- جمهوری اسلامی ایران با خصلت غرب ستیزی که حال خود را در برابر غرب تنها می دید و در صدد بود متحدانی در حوزه ی ژئو استراتژیک منطقه ی اسیای میانه بیابد وکشور هایی از این گروه همچون لیبی و...

2- رها شدن انرژی و نیروی بسیار کارامد و ورزیده و مسلح شده ی مجاهدان افغان و عرب های افغانی بود . که در زمان حضور شوروی در افغانستان توسط عربستان – پاکستان – و با تسلیحات و پول های غرب در برابر شوروی می جنگیدند .

(جمهوری اسلامی ایران می کوشید با تصاحب برخی از توان ها و پتانسیل های باز مانده ی شوروی بر قدرت خویش بیفزاید و در این میان از همکاری و همراهی وگاه رقابت کشور هایی همچون لیبی – سوریه – عراق صدام حسین و...بهره می برد . تجارت تکنولوژی نظامی و جنگ افزار های شوروی از سویی و جذب متخصصان بلند مرتبه و دانشمندان از سوی دیگر فرایندی بود که هر چه بیشتر روسیه ی ارث بر از شوروی را تهدید می کرد .
در ان سوی این رقابت و گاه رفاقت در کسب سلاح و تکنولوژی توسط دولت های وحشت زده از غرب . گروه های جنگجوی افغانی و عرب های افغانی بودند که در همراهی با یکدیگر و با استفاده از ظرفیت بحران زایی اقوام مسلمان به ویژه در غرب روسیه همچون تاتار ها – چچن ها – ترک ها و...می کوشیدند همزمان با ترانزیت مواد مخدر و تجارت اسلحه ساختار سیاسی خاصی را در منطقه ایجاد کنند . در این میان کمک بسیاری از کشور های غربی به این گروه ها که از دیرگاه قاچاقچی ها و تاجران اسلحه و مواد مخدر بودند – همچون چچن ها – و تشویق این گرو های مافیایی به ایجاد بحرا ن و تجزیه ی هر چه بیشتر روسیه تا بدان جا که دیگر هرگز روسیه ایی مقتدر پای نگیرد و نتواند سر بر اورد بر ابعاد چالش های روسیه می افزود . روندی که تا سالهابعد تداوم داشت .)
روسیه می رفت که به سرنوشت امپراطوری عثمانی در اوائل قرن بیستم و پس از جنگ جهانی تبدیل شود و با محدودیت و ناتوانی گذر گاهی برای انهدام ساختاری و زیر ساختی خود گردد .
فرایند تشویق های غرب به گرایش روسیه به لیبرالیسم غربی در کشوری با سابقه ی تمرکز گرایی و تجربه ی استالینیستی بستر مخربی بود که هر لحظه بر فلاکت و ویرانی روسیه می افزود . تا بدان جا که امریکا در اقدامی سنجیده برای کمک به دانشمندان روسیه و حفظ تکنولوژی های نظامی این کشور و پیشگیری از دسترسی کشور های تروریست پرور و بحران زا صندوق کمک به متخصصان و اندیشمندان را در روسیه ایجاد کردو با هوشیاری کمک نمود تا توان حفاظت از مراکز تسلیحاتی و اتمی افزایش یابد ( رویه ایی بر خلاف انگلیس و.. که مایل به محو و انهدام تمامی قدرت روسیه و نظام ان بودند چالشی که همچنان میان روسیه با انگلیس وجود دارد و انگلیس با پناه دادن به مخالفان روسیه اعم از تروریست های چچنی تا جاسوسان خائن روسی می کوشد روسیه را از اقتدار و شان تهی سازد و..). با این حال همچنان وحشت اوج گیری و توان یابی روسیه مساله ایی ازار دهنده برای تمامی جامعه ی غربی بود .
بدین سان هیچ امیدی برای احیای روسیه ایی قدرتمند علی رغم ان همه مشکل و چالش وجود نداشت و غرب با تمام توان می کوشید هر چه بیشتر روسیه را به منجلاب تباهی بکشد . و پر واضح است که در این میان از تفرقه ی دینی تا سیاسی و زبانی و از سرمایه های عربی بی نهایت تا ثروت ترکیه ی متمایل به احیای امپراطوری عثمانی در هیبتی نوین و در تحت لوای پان ترکیسم تا گروه های مافیایی بهم پیوسته که در چچن تمرکز یافته بودند تا اقدامات کشور هایی همچون لیبی و ...بر بحران های سرزمینی روسیه می افزود .روسیه در حال جان دادن بود .
اقتصاد از هم گسیخته – تفکر ویران شده – فقدان توانایی جمعی در محیط سیاسی جدید – تهدیدات خارجی – دولت مستاصل و ورشکسته - ناسیونالیسم ناحیه ایی ویران گر ... همه و همه دست به هم داده بودند تا بزرگترین و شکوهمند ترین مجمع انسانی و دانایی را نابود سازند .
در این میان ناگاه ستاره ایی درخشیدن گرفت .او با سیاستی ویژه و با دوستی با صدر اعظم آلمان متحد ابتدا اعتماد غرب را جلب کرد و با نشان دادن بستری از تفاهم و همزیستی تمامی ادعا های بزرگ شوروی سابق را در سایه ایی از تدبیر پنهان کرد .
او به غرب این اطمینان را داد که هرگز و هیچ گاه دیگر سوسیالیم دولتی در روسیه پای نخواهد گرفت و هرگز در برابر غرب و به ویژه امریکا خصمانه رفتار نخواهد کرد .

او با این تدبیر ابتدا به چچن پرداخت و همزمان فارغ از هر مساله و بحرانی به سامان دهی اقتصاد ملی اهتمام ورزید . هنگامی که چچن در ارتباطی با القاعده و مافیای خواستار افراطی گری ایفای نقش نمود . او به غرب و جهان نشان داد که وجود روسیه ایی توانمند در برابر تروریست های چچنی جای بهتری برای زندگی خواهد بود و غرب با استقبال از این اندیشه چچن را به روسیه واگذار کرد ( علی رغم ارسال پول و اسلحه توسط کشور هایی از غرب – دنیای عرب – و ..)
او پس از ان که از مساله ی چچن تا حدی فراغت یافت و ساماندهی نوینی برای ساختار اداری و مدیریتی روسیه تعریف و عملی کرد . بی ان که عظمت و نشانه ایی از رشد و توسعه ی اقتصادی و اجتماعی و نظامی روسیه ی نوین را نشان دهد به شکوفایی اقتصاد کشور پرداخت . دیری نگذشت که روسیه از یک کشور ورشکسته و بحران زده به کشوری با انضباط برای توسعه تبدیل شد . در طی این مدت با ایجاد روابط حسنه و بسیار گرمی با غرب و به ویژه المان و امریکا با تمام توان مسائل داخلی کشور را حلو فصل نمود . ان گاه که اقتصاد روسیه به قدرت ونظم توسعه وارد گردید و شکوفایی خاموشش اندکی نمایان گردید بی درنگ رفاه ملی را در صدر اولویت های کشور قرار داد و با توسعه ی اجتماعی و انتقال سود از اقتصاد به اجتماع زیرساخت شکوهمندی از توسعه ی پایدار را شکل داد . همزمانی این حوادث ( در کمتر از 10 سال روسیه از کشوری ورشکسته به کشوری قابل احترام و توجه تبدیل شد . توجه کنید فقط 10 سال ) با حملات 11 سپتامبر و مسال مرتبط با تروریسم و...افزایش بهای نفت لحظه به لحظه بر شکوه و عظمت روسیه می افزود بی ان که دنیا و حتی منطقه از ان کشور کمترین تهدیدی احساس کنند .


ان ستاره درخشان که روسیه را به کشوری قابل احترام تبدیل کرد :

ولادمیر پویتین بود
پوتین مردی بود که توانست با چراغهای خاموش کاملا بر ساختار توسعه و اقتدار خویش بیفزاید و بی ان که در صدد تهدید باشد مناسباتی از قدرت را برنامه ریزی کند که روسیه در اندازه هاو توان یک بر قدرت دوباره خودنمایی کند
هنر پوتین توسعه و شکوفایی بدون شعار و جنجال و بدون دشمن تراشی و بحران افرینی ( فرایندی که ملت روسیه و حتی جهان را شیفته ی این مرد فعال و با هوش کرده است ) :
بحران زدایی دیپلماتیک در فضای بین الملل و حرکت به جلو بدون ایجاد عطف توجه جهان غرب و دشمنان به پویش و جهش صنعتی – علمی – اجتماعی – و توسعه ی روسیه ( پوتین گاه روسیه را فقیر و بیچاره برای جهان تصویر می کرد با نقص هایی بی مانند . اما در ورا ان گویا با تمام ملت روسیه عهدی پنهان برای شکوفایی کشور بسته بود ) .
پوتین توانست از یک کشور و ملت بدبخت و تحقیر شده ساختاری شکوهمندو رعب اور بسازد و توسعه ایی بی مانند را برای کشورش بی ان که شعار دهد ایجاد نماید .
پوتین اولویت های نخست ملی و مدیریتی خویش را در حل معضلات اقتصادی مردم وسپس انتقال دارایی هاو ثروت افزایش یافته ی ملی را به جامعه و ایجاد رفاه بی مانند تعریف کرد . رفاهی که توانست روسیه را به سومین قدرت مالی دنیا تبدیل کرده و صنعت و تکنولوژی بی مانندی را شکل دهد . پوتین برای گریز از چالش تجزیه و عبور از حرمت روسیه انچنان رفاه و دانایی ایی را شکل داد که اینک بسیاری از کشور هایی که از حوزه ی تفکر سیاسی روس ها گریزان بودند علاوه بر انکه محتاج کمک های این ملت می باشند. بلکه تمایلی وصف ناپذیر در پیوستن به فدراسیون روسیه دارند
بله ان مرد پوتین بود
مردی که می دانست چی می خواهد
مردی که می دانست چگونه باید به هدف برسد
مردی که چراغ خاموش حرکت جهش گونه ایی را شکل داد
مردی که بی شعار و جنجال رفاه و کیفیت زندگی و شکوه را به ملتش هدیه کرد
مردی که روسیه را تبدیل به کشوری قابل احترام ساخت
پوتین مردی که می دانست برای رفاه ملتش چگونه باید دستش در جیب دولت هایی همچون ایران – تدبیرش برای گریز از بحران در همسازی با غرب – تفکرش در راستای اقتدار وحشتبار برای جهانیان باشد .

پایان چکیده
بخش بعدی :
روسیه و پوتینیسم ( ارثیه ی پوتین )

دوست دختر پوتین
پوتین در حال شکار بر خلاف چهره ی سرد و عبوسش مردی فعال و پر انرژی است
دوست دختر پوتین ژیمناست معروف و 24ساله

۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه


پروژه ی در جستجوی خوشبختی جهانی

( طرح بین المللی گریز از بحران ها ی - به ویژه در حال
حاضر گریز از بحران اقتصادی فراگیر و فقیرساز – بین المللی )

ما راه های جهان را ستاره باران خواهیم کرد
ما از ستاره ها نقشی زیبا در جهان خواهیم کشید
ما برای صلحی ابدی
رنج هایمان را تقسیم خواهیم کرد
همچناکه شادی هایمان را
ما معماران اینده ی جهانیم
اندیشمندان امروز
تا کودکانمان از بولیوی تا اسرائیل و از فلسطین تا کره
با هر رهگذری قدم زنان زیبایی های دنیا را نظاره کنند
ما سرنوشت جهان را تغیر خواهیم داد
ما راه ها را ستاره باران خواهیم کرد
تا هرگز و هیچ گاه کسی در این دنیا گم نشود
ما هر پرنده ایی را لانه خواهیم داد
ما برای هر غریبه ایی اشنا خواهیم بود
ما دنیا را امن تر خواهیم کرد
تا کودکانمان بر روی ستاره ها لالایی بشنوند
ما معماران اینده ی جهانیم
...
(برگرفته از مایا کوفسکی – احمد شارا – پوراحمد – محسن – و..)



Ø چکیده :

تاکید این طرح بر ان است که ساختاری همساز و متعادل کننده را نیز در ورا ایجاد فرصت های شغلی و توسعه ی پایدار ملت ها فراهم سازد و از فاصله ی طبقاتی و منزلتی میان گروه ها و اقشار جامعه بکاهد .
طرح بین المللی گریز از بحران و هماهنگی در ساماندهی جوامع و ملت ها طرحی است برای پرهیز از چالش و عبور از بحران و سعادت مردم در سرتاسر جهان .

Ø اهداف مهم طرح :

1- ایجاد فرصت های شغلی در سرتاسر جهان
2- کمک به وحدت جهانی و همدلی بی پایان ملت ها
3- بهبود وضعیت اختلاف طبقاتی و منزلتی میان گروه ها – طبقات – جوامع – کشور ها و...
4- افزایش بهر ه وری و بهینه سازی کارکرد متخصصان جهای در طرحی فراملیتی
5- توسعه ی نیروی انسانی و تربیت متخصصان جهانی
6- گریز از چالش های بین المللی و تعارضات میان جوامع

Ø اهداف خاص و ویژه :
الف – عمران و امایش سرزمینی تمامی مناطق جهان
ب- بهبود توانایی جوامع در بهینه سازی و بهره وری از امکانات درون ساختاری
ج- پرهیز از جنگ و نبرد و ایجاد همبستگی بین المللی در پروژه ایی جهانی
ح- بهبود وضعیت معیشتی مردم تمام دنیا
د – افزایش همبستگی برای ایجاد دنیایی متعالی و شکوفا
ذ – افزایش دارائی ها و توانائی های جوامع از گستره ی کار جمعی


Ø عنوان طرح :

طرح بین المللی گریز از بحران اقتصادی جهان و خوشبختی بین المللی

Ø عنوان تخصصی :
ایجاد 3 کمربند ارتباطی ( جاده ایی – ریلی – دریایی- ارتباطی تکنولوژیک ) به هم پیوسته در سراسر دنیا

Ø گام های اجرایی :

Ø تعین وضعیت موجود هر ملت در بستر بازسازی و بهبود این پروژه :
1-1 – بررسی ساختار حمل و نقل
2-1 – واکاوی وضعیت اقتصادی
3-1 – کاوش در توانائی ها و امکانات هر ملت در سهم و سهام در اقتصاد بین الملل
4-1- تاثیر این شبکه بر سیاست جوامع و نقش ان در بستر قدرت
5-1- تاثیر این شریان حیاتی بر همگرایی و همسازی جهانی
6-1 – بررسی امکانات کنونی ملت ها و جوامع در عمران سرزمینی و امایش منطقه ایی
7-1 – بررسی سهم هر جامعه در تامین امکانات و سرمایه ی مرتبط و مورد نیاز انجام این پروژه
8-1 – زیرساخت های طبیعی – اقتصادی – سیاسی – اجتماعی و جغرافیایی کشور ها در این طرح .

Ø تعین جانما و محل تداوم و حرکت این شریان جهانی :

الف – فرض نخست بر ان است که سه گذر گاه بزرگ بسازیم :
· - نخست در عرض جغرافیایی 30تا 35 درجه نیمکره ی شمالی
· - گذرگاه دوم در عرض های جغرافیایی 50 تا 55 نیمکره ی شمالی خواهد بود
· - گذرگاه سوم در عرض های جغرافیایی 65 تا 75 نیمکره ی شمالی

ب- هر یک از این گذر گاه ها با دو گذر گاه خشکی پهن پیکر دردو سوی یک رشته خط اهن – ریلی – تا حد امکان مستقیم تشکیل می شود .
ج- از هریک از این گذر گاه ها اتوبانهایی به موازات هم و برای دسترسی اسان ملت ها و جوامع میانی شبکه ایی از راه ها را شکل می دهد .
د- از هریک از اتوبان ها در زاویه هایی شبیه به زاویه ی عمودی راه هایی جدا خواهد شد .
ذ- به سبب اتصال این راه ها هر سه گذر گاه بزرگ بهم دیگر متصل شده و شبکه ایی بزرگ از راه هایی هموارو متصل را شکل خواهد داد .
Ø بررسی وضعیت مطلوب :

· - فنی و مهندسی
· - اقتصادی
· مدیریتی
· حقوقی
· سیاسی و بین المللی
· اجتماعی
· فقرزدایی و همسازی طبقاتی و منزلتی

Ø بررسی و انالیز وضعیت مطلوب به نسبت وضعیت موجود :
الف- فرصت ها و قوت ها
ب- چالش ها و بحران ها
ج – راه کار ها ی عبور از بحران ناحیه ایی و تبدیل ان به فرصتی منطقه ایی و جهانی





· - از منظر سیاسی
· - از دید اجتماعی
· - از نگاه اقتصادی
· - در افق مدیریتی و حقوقی
· - در چشم انداز تحولات اینده ی جهانی
· - با نگرش زیست محیطی
· - با نگرش و استراتژی ارگانیک تمامی عوامل با همدیگر ودر بستر همسازی فرامرزی و فرا ملیتی .

Ø دستاورد های اجرای طرح :

- تحقق تمامی اهداف .
- ارتباط و همدلی و همکاری گسترده ی بین المللی
- تقسیم کارو بهره گیری از ظرفیت های توانایی های بالقوه و بالفعل
- در هم تنیدیگی و اختلاط منافع ملت ها در هم دیگر
- پیشگیری از جنگ ها و نبرد های ناحیه ایی و منطقه ایی به سبب اشتراک مساعی جهانی و اهداف مشترک فرامرزی
- توزیع مناسب تر کار که عاملی برای توزیع بهتر ثروت و دارایی است .
- به کارگیری توان کشور ها و امکانات کشور های کمتر توسعه یافته در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر در این کشور ها و تنظیم نوع مداخله ی هوشمندانه در بسط و توسعه ی مشارکت مدنی جوامع
- و....






Ø استراتژی های مهم این طرح بزرگ :

ü - تشکیل کارگروه های بین المللی نگرش ارگانیک و فرا رشته ایی ...
ü - تبادل اطلاعات فنی و مهندسی پیوسته
ü - تشکیل ستاد عمران و امایش جهانی برای توسعه
ü - تبادل و معاوضه ی نیرو های فنی و مهندسی و پژوهشگر میان تمامی کشور ها ( نیروهای اسرائیلی در سوریه و ایران و عراق فعالیت کنند و نیرو ها ی ایرانی و یا سوریه ایی در اسرائیل و ترکیه و...به همین ترتیب با قاره های دیگر )
ü - انتقال نیرو های انسانی – نیروی ساده ی کارگری – از کشور های پرجمعیت و بیکار به سوی کشور های سالخورده و فاقد نیروی انسانی کافی .
ü - اعطای وام توسط کشور های بزرگ و ثروتمند به کشور ها و جوامع فقیرو استهلاک وام از طریق مبادلات نیرو و مواد اولیه ( بسیاری از کشور های فقیر قادر به بهره برداری از منابع و امکانات طبیعی خود نیستند این طرح بهره برداری از این منابع را اسان و اقتصادی تر می کند ) .
ü - و....

Ø سایر دستاورد ها :

§ افزایش ثروت مناطق فقیر که در خاورمیانه سبب ایجاد امواج تروریستی می شود .
§ درک و مفاهمه ی بیشتر ملل از همدیگر .
§ افزایش مناسبات و تعاملات بین المللی در راستای صلح جهانی .
§ کاهش تعارضات و نبرد های ناحیه ایی و منطقه ایی به سبب پیوستگی ها .
§ کاهش معظلات زیست محیطی به سبب افزایش ثروت ناحیه ایی.
§ بهبود کیفیت زندگی در سطح جهانی .
§ عطف توجه نسبت به جوامع و ائین و سنن خاص .
§ تعامل بیشتر اطلاعات و تبادل فن اوری های منجر به توسعه ی دانایی
§ مدیریت بهتر جهان و قدرت گیری سازمانهای جهانی
§ و...
Ø برایند های فنی و تکنولوژیک :

1- شکل دهی به خطوط انتقال انرژی
2- ایجاد پست های مناسب خطوط انتقال برق و...
3- شکل دهی بهتر به شبکه های فراوری اطلاعات
4- توسعه ی جهان گردی ( اکوتوریسم ) و بهره گیری فقرا از این موهبت با هزینه ی کم واندک .
5- گسترش و توسعه ی تکنولوژی های جهانی در بستر بهبود شرایط زیست محیطی پیوسته .
6- افزایش تبادل دانشمندان و دانشجویان .
7- ایجاد بانک ثروت ملل از محل درامد زایی این شبکه ی جهانی در راستای کمک به مناطق بحران زده ی طبیعی و..


Ø برامد ایجاد کار و دانایی :

· اشتغال به کار حداقل 500 میلیون نفر در سطح جهان
· اشتغال به کار تمامی دانشمندان و تحصیل کردگان بخصوص در جهان سوم
· ایجاد میلیون ها فرصت شغلی برای اینده
· پیشگیری از مهاجرت نخبگان و دانشمندان کشور های فقیر
· جلو گیری از مهاجرت و کوچ میلیون ها انسان بدون تخصص به کشور های ثروتمند .
· ایجاد هزاران پایگاه و مرکز پژوهشی
· تشکیل و تعریف صدها رشته ی تحصیلی و تخصصی برای مدیریت بر شبکه ی جهانی ارتباطات زمینی .
· جلوگیری از نظامی گری و انتقال دانایی نظامی به محیط زیست محیطی بشری
· شکل گیری هزاران مرکز پایش و کاوش محیط زیست انسانی و طبیعی




Ø نتیجه ی اقتصادی و توسعه ی ثروت جهانی و ملی :

1- با انتقال اسان محصولات کشاورزی و ... ثروتمند شدن میلیونها انسان در کشور های جهان سوم
2- با پرهیز و کاهش نظامی گری و تمایل ان بحد صفر افزایش ثروت انسانی و اقتصاد نیروی انسانی هزاران میلیلرد دلار
3- افزایش دسترسی انسانها به امکانات و سرویس های سلامت و خدماتی و گردشگری و ... توزیع میلیارد ها دلار در مناطق فقیر .
4- با تولید کار و فرصت های شغلی و گشایش اینده ایی روشن و جهانی در حال تعامل بهبود اقتصاد جهانی و اشتغال به کار میلیون ها انسان
5- به کار گیری تمام ظرفیت تکنولوژیک و دانایی با استفاده از همه ی دانشمندان و تحصیل کردگان و دانشگاه ها و مراکز تحقیق و توسعه و بهبود وضعیت زندگی انان و پرهیز انها از توسعه ی افراطی گری که مسبب میلیارد ها دلار خسارت و ...به جهان می گردد
6- و...

Ø و....







این مبحث باز است و استدعا دارم با تکمیل و تنظیم ان این طرح را تکمیل فرمائید . لازم به توضیح است که ترجمه ی ان به زبانها دیگر می تواند فرصت بسیار ارزنده ایی برای تعامل و همفکری جهانیان با همدیگر بگشاید .


v اگر شما نیز از ندای وجدان صلح طلب و ازادی خواه خود پیروی می کنید
v اگر شما نیز به اینده ایی روشن و عاری از جنگ و نفرت می اندیشید
v اگر شما نیز معتقد به شادی افرینی برای تمام کودکان زمین هستید
v اگر شما نیز برای رنج های انسان گریسته اید
v اگر شما هم در جستجوی کمال و بهبود زندگی خود و عزیزانتان هستید
v اگر شما هم به فردایی بهتر و متعالی تر می اندیشید


به این طرح کمک کنید .
این طرح از ان هیچکس در دنیا نیست .
افتخار ان برای همه ی انسانها می باشد .
این طرح نیاز به کمک معنوی و علمی و همدلی شما دارد ( زن – مرد – دانش اموز – دانشجو – دانشمند – متفکر – نویسنده – هنر مند – بیکار – شاغل - ...همه ).
بنام انسانیت و شرف و بنام مقدس ازادی و صلح
این طرح را به هر طریق که صلاح می دانید کمک کنید
این طرح هیچ مالک و پدید اورنده ایی هرگز و هیچ گاه نخواهد داشت
انچه از این طرح باقی خواهد ماند فقط بنام انسانیت و تمامی مردمان عاشق و با محبت و ازادی خواه جهان می باشد .
این طرح باز است تا نظرات و کمک های معنوی و فکری شما ان را غنی ساخته و برای تمام بشریت صدایی از حسن نیت باشد . این طرح مدیون همه ی انسانهایی است که تا کنون در راه اعتلای ازادی و امنیت و صلح و دوستی در جهان جان داده اند و ارثیه ایی است از تمام انسانها ی پاک نهاد . این طرح به هیچ :
دین
مذهب
نژاد
رنگ پوست
ملیت
زبان
اقامت گاه و کشور
و...
خاصی مرتبط نمی باشد و مولفه های فوق الذکر را راهی به این طرح هرگز نخواهد بود .
این طرحی فقط انسانی و برای انسان است .
کمک کنید تا این طرح جان بگیرد .
ایا شما کمک می کنید ؟
این طرح باز است و باید بهتر و خردمندانه تر و علمی تر و عملی تر شود
کمک کنید ....