۱۳۸۷ آذر ۸, جمعه

مرگ دسته جمعی پروانه ها

دنیا کمک – کمک

مادران ما در این جا در حالی که موشک به اسمان می فرستیم و با تمام دنیا گلاویز شده ایم که انرزی هسته ای حق مسلم ماست ( که نمی دانم ) فقط بعلت فقدان دکتر متخصص – دارو و فقر یکی یکی دارند می میرند ..

اوای باد انگار اوای خشکسالیست بگذار تا بگویم / تقدیر هم خیالی ایست وقتی که مرگ انسان مانند سنگ باشد / دنیا به این بزرگی یک کوزه ی سفالیست / باید که عشق ورزید / باید که مهربان بود / زیرا که زنده ماندن در این کشور احتمالیست /....(ط.پ)

بسیار سخت است که این روزها بنویسیم مادرم در icu بستری است مادری که در تمام عمرش یک لحظه ی خوب و شاد نداشته یا نگران نان و اب ما بوده و یا هنگامی که فارغ التحصیل دانشگاه شدیم نگران کار و زندگی مان از ابتدای زندگی اش دویده و کار کرده و حالا هم باید در بستر بیماری نگران باشد نگران سرانجام ما ( فرزندانش ) در ست مثل تمامی مادران این کشور رنج – درد – و باز رنجی پی در پی .... و این مصادف است با بمب گذاری های هند – افغانستان – عراق – قحطی سومالی و جنگ در اسراییل و غزه و ...

من می خواهم اعتراف کنم که تاکنون از نزدیک با مرگ هیچ عزیزی رودرو نشده بودم .
مرگ خودم همیشه یک بی وحشتی و یک ارام بخش بی تسکینی بود چرا که رانندگی با 200 کیلومتر در ساعت و هزار ریسک و کار پر خطر گوشه ایی از این راه بی نهایت بود .
من و ما همیشه در گوشه ایی می نشینیم و با
خیال پردازی ها و توهماتمان زندگی را از درون چهارچوب خانه هایمان می نگریم هر رو ز در خبر ها از مرگ و نیستی توسط گروهی تروریست جاه طلب و بیمار می شنوییم . انگاه چای مان را هورت می کشیم شانه هاییمان را بالا می اندازییم و شاید در حالی که به خودمان نگاه می کنیم می گوییم الهی شکر مرگ با ما فاصله دارد و باز در اخبار می خوانیم :

امروز صد نفر در بمب گذاری ترورییستی هند کشته شدند
امروز ده نفر در ایران اعدام شدند
امروز دامنه ی جنگ به داخل پایتخت گنگو کشیده شد ( 7/9/1387)
امروز ایران تهدید کرد
دیروز کره ی شمالی کره ی جنوبی را به جنگ و نیستی تهدید کرد
امروز دو راکت از هواپیماهای بدون سرنشین ابالات متحده تعدادی غبر نظامی را کشت
دیروز دیمتری مدودف از ونزوئلا بازدید کرد
اروز ابوباما به کاخ سفید رفت
فردا جنگ اغاز می شود
ایران توسط اسراییل تهدید شد
حزب الله لبنان اسرائیل را تهدید کرد
دیروز دهها راکت با اسرائیل شلیک شد
امروز اسرایئل 20 نفر را در کرانه ی غربی از پای در اورد

ایا روزی هست که خبری از مرگ و نیستی در میان نباشد ؟

ایا واقعا نمی توان جلو مرگ ادم ها را گرفت این چه عاطفه ی خردورزی است که بر فضای بین الملل سایه افکنده ؟

این چه تدبیر و اندیشه و تفکری است که به خودش اجازه می دهد انسانی را بکشد ؟.

کدام دین نفرین شده و نفرت اوری حکم مرگ را صادر می کند و کدام دست و مغز معیوبی این اجازه را دارد که بشریت را ازپای در اورد ؟.

من می خواهم از خودمان اغاز کنم از خاکستر های سرزمین خودم . سرزمینی که در طی سه سال بیش از 197 میلیارد دلار نفت فروخته و حالا با رنج و درماندگی دست به گریبان است . ایا کسی هست که بتواند پاسخ من را بدهد ؟

که چرا یک زن میانسال باید در کنار راهرو یک بیمارستان دولتی اسلامی جراحی شود ؟

ایا این کشور پول و امکانات کافی ندارد و یا مشکل دیگری دارد ؟

باور کنید اگر اسهال پولی هم می داشت می توانست چند تا بیمارستان درست و حسابی برای ملت بدبخت و بیکارش بسازد . چگونه باور کنم که ما ام القرا اسلام هستیم و چگونه خودم را توجیه کنم که من نویسنده ی کتاب های چکاوک خونین – شعله ای در اسمان و ارش کمانگیر و شامگاه – استاد اخراجی دانشگاه و دارای شان و منزلت های سیاسی و اداری ( هر چند در سایه ) نتوانم برای مادرم یک متخصص فوق ریه در شهر مشهد پیداکنم و چگونه باور کنم که بیمار تنگ نفس را در میان جایی بستری نمایند که دو قدم ان طرف تر دارند رنگ کاری می کنند ؟
شما بگوئید چرا ما باید تاوان حماقت و سومدیریت در این کشور پهناور را بدهیم ؟.
کسی نمی تواند ادعا کند که من به این کشور خدمت نکرده ام – کسی نمی تواند ادعا کند که من در جبهه نجگیده ام – کسی نمی تواند ادعا
کند که من در مورد مقدسات و ائمه ننوشته ام بیش از بیست کتاب منتشر نشده در استان قدس رضوی - بیش از صد ها مقاله و طرح و پروپوزال در عاشورا – مسئول گروه اینده شناسی طرح توسعه ی ناجا در مرکز خرد بنیان همان جا که طرح پیشگیری از نفوذ امریکا در ایران طراحی شده و نقطه ی فرود نیرو های هلی برد تعیین گردید – مسول گروه طرح ملی تولید و توزیع و گندم و ارد و نان کشور منجر به خود اتکایی – طراح ایجاد سیستم های ایجاد میدان های القایی در اطراف مراکز اتمی و طراح نبرد مار های سمی – طراح جنگ منطقه ای و زون بندی ناحیه ای و..... من علی اشتری نیستم که به حق و یا ناحق اعدام شد . من همان نیروی دادگاه انقلاب اوایل انقلاب هستم . همان بی نوایی که طرح در هم تنیدگی اقتصادی نواحی ملی را داد و طراح جنگ الکترونیک با کمک بستگانم .... من خائن نیستم – من نویسنده ی ارش کمانگیرم با همان باور ها اگرچه بیش از بیست کتاب من هرگز اجازه ی چاپ و نشر نیافت و اگر چه ...اما خائن نیستم باور کنید
.البته می توانید از من هم یک خائن هم بسازید اگر بخواهید مثل همه ی انهایی که یک شبه با پرونده ایی سنگین خائن شدند با این حال اراده کرده ام که بگویم حتی اگر فردا کشته شوم و ...

ما اگر نبرد با اسرائیل و امریکا را نخواهیم چه باید بکنیم ؟

ما اگر این فقر و بی کاری را نخواهیم چه با ید بکنیم ؟

ما اگر بخواهیم بدانیم که چه بر سر متخصصان ما امده که اینک نیستند ( در شهری 2 میلیونی فقط 3 پزشک فوق تخصص ریه با تجربه که وقت هایشان هم جند ماهه است ؟؟؟؟) چه باید بکنیم ؟

ما اگر نخواهیم سرمایه های خودمان که مال پدر هیچکس نیست جز ملت ایران که ان ها نیز خود فقط حق دارند روش خرج و هزینه ی ان را باید تعیین کنند چه باید بکنیم ؟

گمان من بر ان است که مدیریت کلان این کشور ( ایران اسلامی ) بجای دل سوزی برای فلسطین – بولیوی – حزب الله لبنان و...هزار مفت خور و الاف و جنگ افروز دیگر فقط یک بار سری به این بیمارستانها بزنند تا وضعیت اسفبار این مردمان نجیب و صبور را ببینند . مردمی که خسته و کوفته از صبح تا شب جان دادن عزیزانشانشان را می نگرند ؟
چه کسی و با چه مجوزی اجازه داده سرمایه های این کشور در جایی دیگر برای هر منظوری هزینه شود ؟
گمانم وقت ان هست که مدیریت این کشور به گند کشیده از بالا تا پائین فقط یکبار سری به این بیمارستانها بزنند . بیایید بروید بیمارستان قائم مشهد – فارابی – اما م رضا و...( در مشهد ) ببیینید چه خبر است ؟

حیف که نمی توانم فحش بدهم ... دلم برای ادب وحرمت خودم می سوزد و...

شرم و حیا – شرم بر کسی که اسمش علی است .... شرم ...شرم ...بیش از 10 درصد بیکاری ( به گفته ی خودشان چون من بیکار را هم که با مدرک فوق لیسانس و گذراندن صدها دوره و .. تالیف و تحقیق و .. بخاطر ان که شب هنگام با خودرو همسرم کرایه کشی می کنم شاغل بحساب اورده اند و هر کس را که در یک ماه قبل از سرشماری یک روز کار کرده ولو تخلیه ی چاه منزلش خواه پزشک و خواه مهندس و خواه بی سواد شاغل دانسته ا ند ) تازه قبل از بحران اقتصادی و حالا که بهانه هم بدستتان افتاده و دیگر نمی ترسند که رقم بیکاری را 25 در صد – 50 درصد و... اعلام کنند و همه ی گناه ان را هم به گردن غرب بیندازند که بحرانش را تسری داده و اعلام کنند که ما اصلا بیکار نداشته ایم که هیچ دنبال نیروی کار هم می گشتده ایم
( اگر از دنیا خجالت نکشند حتما این مطلب را هم می گویند شک ندارم ....) 20 درصد بیکاری – بیش از 50 درصد بیکاری بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و البته بقیه اش هم بیگاری و یا به تعبیری به گاری بستن ...

مدیران بزرگوار :

من و ما نه می خواهیم که اسلام صادر شود و نه ماییلیم اسرائیل نابود شود و نه می خواهیم با هیچ کشوری در دنیا
وارد چالش و منازعه شوییم و نه دنبال نیروگاه اتمی و ... هستیم اقا لطف کنید اول چند تا توالت عمومی بسازید و بعد
هم اگر توانستید انها را نگه دارید و چوبی برای باز کردن ان ازدرختی در بوستانی نیاوردید ( اغلب تولت های
عمومی خراب است و انهایی هم که کمی ...یک چوب کلفت ان جا گذاشته شده که وقتی گیر کرد ان را باز کنند و باز
ان چوب با همان شرایط همان کنار توالت عمومی گذارده شده است ) ... اگر توانستید فقط یک هفته این بیمارستانها
را که بی گمان در کشور کم نیستند درست کردید بعد بروید دنیا را درست کنید این ملت دارد از گرسنگی می میرد این
مردم بی نوا دارند همچون گوسفند در زیر دست شما جان می دهند بدون جرعه ایی اب . این ملت دارند برای یک
دستشویی رفتن بخودشان توی این شهر خراب شده می رینند .

ان وقت شما – شما هایی که نه فقز را می دانید چیست و نه رنج پسری که پس از 45 سال نمی تواند هزینه ی یک اسپره ی ضد اسم را بدهد و از خجالت روزی هزار بار می میرد و زنده می شود و حداقل بخشی از زحمات والدینش را جبران کند . شما که اقازاده هایتان بیکار و بیعار می چرخند و در 18 سالگی هم زنی و خانه ایی دارند و...- صاحب فن اوری اتمی می خواهید بشوید که چه غلطی بکنید . می خواهند این کشور را ببرند ادعایتان این است ....می خواهند دختر ها و پسر ها ی این کشور را ببرند و با انها هم خوابه شوند این هم یک ادعای شما است ... می خواهند اسلام را از بین ببرند ( ان چنان که گویی امام عصر هم ناتوان تر از شما است این طور که وانمود می کنید که به تعبیر شما یک جایی ایستاده که نجاتش دهید ) ... می خواهند اسلام امریکایی بیاورند ....

بیایید بروید سری به این خیابانها بزنید تا ببینید چگونه ناموس به اصطلاح اسلام به هزار تومان – به یک ساندویچ دارند توسط دست پروردگان شما همراه عرب ها و افغانی ها و ... می رود – بیایید ببرمتان جایی تا ببینید که بلایی که شوروی در طی بیش از 8 دهه نتوانست بر سرا سلام بیاورد شما چگونه اوردید و چگونه ریشه ی اسلام را زدیدید – بیایید ببرمتان جایی تا ببیینید چطور مردها ی مسلمان همان ها که در دوره ی مدیریت شما پرورش یافته اند زنهایشان را تقدیم می کنند ....

در مدیریت اسرائیل از شما به مراتب بهتر است ایا شما شنیده اید که یک اسرائیلی کنار خیابان بمیرد - کشوری بدون چاه های نفت و گاز و دائم در جنگ - پس عاقل ترند . امریکائیها اگر هم به قول شما از ما ملت بیگاری بکشند (تهمتی که سر منشا ان ضعف و زبونی شما است ) باز با بودنشان ارامش – رفاه و حرمتی اگر نه کامل که حداقل لقمه ای نان هست – حداقل اندکی روشنایی در فردا هست ... شرمتان باد – شرمتان باد .
یک شیاد جیره خوار این شعر را برای غزه ای نوشته که شما سناریو نویس ان بوده اید بی ان که چشم به دنیای اطراف و کشور خود اندازد که مصداق عینی همین شعر است ایران یعنی همین و صف :
برق می رود
از ریه های اهنی دستگاه اکسیزن
نفس به سختی بالا می اید
... صدای کودکی در تاریکی می پیچد
بابا ماما

/
برق می اید یخچال های خالی
از خجالت اب می شوند
مادران زخم هیشان را در
یخچال می چینند
صدای کودکی در کوچه می پیچد
ماما بابا
/
...
((مادران بچه ها را می شمارند
....یک – دو – سه و چهار نیستند
عمه و خاله هم نیست
بابا زندان است
بابا از خجالت گریخته
داداش مهندس ناپدید است
در سه سال 197 میلیارد فروش نفت
هزاران میلیارد فروش دخترکان زیر 14 سال به اعراب
بابا مامان کی می اید ؟
شاید امشب
شاید شب های دیگر
خود ت کجا
شاید یکی از 9 میلیون پرونده ی زندان

این جا جمهوری اسلامی است
کجا ؟؟؟؟؟؟؟))


اری سرزمین مادری خون گریه کن .چرا که هیچکس اشکی برای تو نریخت ... هر که با تو بود از جور اینان گریخت .....

خون گریه کن تا من مرثیه خوان درد ها و اندوه گلوگیرت شوم اندوهی که دارد خفه ات می کند اه سرزمین مادری از کجایت مویه سر دهم تو خود بگو ... از کدام دردت ...از کدام غصه ات ....از کدام ...از کدام .... .

چرا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداری گروه چپ سیاسی ات ( اسم ادمکشان سابق ) حقه بازهایی خنده بر لب که همگی از قماش رانت خورانی که دست هایشان تا مرفق به خون الوده است وهمگی تیر خلاص زن به بیگناهان دیروز و امروز به سبب فقدان رانت اپوزیسیون و عوام فریب که نام خویش اصلاح طلب نهاده اند . و راست هایش همگی بی هیچ هراسی از اعضای جوخه ها ی اعدام گروه ترورهای زنجیره ایی که حالا فقط یک قصد دلرند ( چگونه از همه انتقام بگیرند که 8 سال قدرت رانت هایشان از دست رفته و انتقام از دنیا که چرا انها را در میکونوس و ... محکوم کرده و به نسل کشی متهم ) و دنیا و سیاستمداران دورو و کثیفش جز عده ایی قلیل البته با تتمه ای از
عاطفه
ا ی خردورز با تلاشی نه در خور تحسین و توجه در تکاپویی اندک نظاره گرانی بر جنایت و گرنه بقیه ی سیاست مداران بخصوص اروپایی در مماشاتی سوداگرانه با ادمکشان با فلسفه ی : سود فقط سود _ چه کسی از مشتی تبهکار نادان بدش می اید که با تحریک و تهییج توده ها و انتریک جوامع باعث فروش سلاح و تهی شدن خزاین نفتی شود چه کسی بدش می اید از بلاهتی که پول خونش را اسلحه بخرد و باعث خرید تسلیحات در منطقه گردد _.

این جا تمام ایران است:
بیمارستانی که در کنار راهروهایش مردمی به ظاهر ثروتمند به چشم جهانیان جان می دهند و یک بیمارستان از انقلاب خونبارش تا کنون برای فقرا با توانایی دسترسی اسان ( بدون پارتی و رابطه ) ساخته نشده ولی تا بخواهی جنگ افزار و ...تولید کرده و باعث مرگ و کشتار گروهی عظیم از نادانان و دانایان داخل و خارج از کشور گردیده ... گردیده .

اگر یک دیوانه سنگی در چاه بیفکند هزار عاقل نمی توانند ان را بیرون بکشند . این حکایت رفتار ایران اسلامی است با 197 میلیارد دلار فروش نفت در 3 سال و اکنون .....

اری ....اری

دنیا عوض شده

اری در این معامله پالان عوض شده

دیروزمان خیال قتال و حماسه ایی

امروزمان دهانی و دستی و کاسه ایی

دیروزمان به فراق برادر فراشدن

امروز مان به گور برادر گداشدن

دیروزمان به کوره اتش فرو شدن

امروزمان عروس سرچارسو شدن

گفتیم :

سنگ برسر این شیشه بشکند

این ریشه محکم است مگرتیشه بشکند

غافل که تیشه میرود و رنده می شود

با رنده پوست ما زتن کنده می شود
.....
ای دیار من ز خاک برخیز و شیر وش باش

یا با تمام خویش مهیای رنده باش

(برگرفته از ک.کاظمی)

به هر روی ما ز طلا شدن پشیمان گشتیه ایم مرحمت فرموده مارا مس کنید . من به عنوان کسی که سالهای بسیاری زا در مراکز نسبتا مهمی شاغل بوده و البته سپس به فضل الهی اخراج شده و با این نیمچه و اندک فهمم امروز در بیمارستانهای مشهد نمادی عینی از زندگی رادیدم و گمان کردم که رستاخیز شده و جهنم فقط برای من برپا شده و در شگفتم که چگونه یک وجدان اگاه و یک انسان معترف به ایمان و کرامت انسانی می تواند این چنین چشم بر مصایب انسانها ببندد و خود را مومن بداند و ان گاه این چنین ستمی مضاعف را برتابد .

عالیجنابان مدیریت کشور اسلامی من از شرم و از ان چه بر خودم گذشت و از انچه بر سرم خواهد امد لرزیدم .وگمان می کنم شما نیز باید از خدا و خشم او بترسید و سرنوشت عدی و قصی و صدام حسین را سرنوشت محتومی بدانید که دیر یا زود خواهد امد که

(المک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم) مملکت با کفر بقا می یابد ولی با ظلم هرگز

و این ستمی اشکار است .در هنگامه ایی که توان اداره ی یک بیمارستان و نگهداری از ان را ندارید و نمی توانید از جان و مال و کرامت مومنان حمایت کنید موشک و اتم به چه کار خواهد امد .
امروز این ملت خود را با ترکیه با امارات متحده ی عربی و اگر نه گوییم با اروپا مقایسه
می کند و حداقل خود من می پرسم از این اشوب جز بدبختی چه عایدی ایی داشته اییم ؟ . استدعا دارم همه کسانی که می توانند به نهضت ضد سلاح و جنگ بپیوندند و به جنبش رسیدگی به بیماران فلک زده ی یکی از بزرگترین و ثروتمندترین کشور های نفتی دنیا که به سبب سو مدیریت ( کوچه روشن کن و خانه تاریک ساز ) در حال انهدام است .به نام وجدان و به نام انسانیت بیایید کاری برای بیماران و فقرا ی رو به افزایش و بیکاران اواره ی سرزمین مان انجام دهیم . ایا کسی هست به جنبش نجات بیماران و فقرا و بیکاران جمهوری اسلامی ایران بپیوندد . اگر وجدانی هنوز در تکاپو است و اگر عاطفه ایی وجود دارد بخاطر انسانیت بیایید نگذاریم مرگ و میر بیش تر از این شود . بیایید پیشگیر این اعدام ها شویم قبل از ان که خودمان هم یکی از مرده ها و اعدامی ها و یا زنده به گور شده های بیمارستانهای جمهوری اسلامی شده باشیم . باقی این گفته اید بی زبان


_ ( بخش اول پایان )

۱ نظر:

سبزنیوزسبزنیوز گفت...

واقعا این طوری است . گمان نمی کنم . اما در نوشتن استاد ماهر با نثری فاخر هستید